Fakta Ticket
Antall butikker:
50 i Sverige og 18 i Norge
Antall ansatte:
330 gjennomsnittlige årsverk
Internettsider i:
Sverige, Norge, Finland og Danmark
Velkommen til Ticket
Velkommen til Ticket! Ticket Feriereiser er en detaljhandelskjede som selger feriereiser fra samtlige ledende charter- og reisearrangører, cruiserederier samt fly- og hotellselskaper.
Ticket er Nordens største feriereisebyråkjede. Salget er på ca 6,5 milliarder kroner samlet på de tre varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket Feriereiser er eid av investeringsselskapet Braganza.
Varemerket Ticket har en omnikanalstrategi i Sverige og Norge der salget i 68 butikker, på telefon og online er sammenflettet for å gi kundene det beste fra to verdener – butikkenes reiserådgivning og service og nettet tilgjengelighet og transparens.
Varemerket Ticket i Danmark og Finland, samt varemerket AirnGo er rendyrkede onlinereisebyråer for flyreiser. AirnGo finnes i dag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Østerrike, Holland, Portugal, Italia og Frankrike.
Varemerkene Charter.se og Charter.no er prissammenlikningssider der vi hjelper kundene å finne og sammenligne charter og pakkereiser.
Vår visjon
Ticket skal bli verdens beste reisebyrå!
Forretningsidé
Med et attraktivt utvalg, høy tilgjengelighet og best kompetanse gjør Ticket det enkelt for feriekunden å kjøpe riktig reise ut fra sitt behov.
Tickets merverdier
Ticket skal ta posisjonen som ledende på service, og skal hjelpe kunden å finne riktig reise ut fra sitt behov. Kunden skal velge Ticket ut fra de merverdiene som Ticket står for: tilgjengelighet, enkelhet, kompetanse og et attraktivt utvalg.
Tilgjengelighet
Gjennom tre salgskanaler; Internett, telefon og butikk, samt med lokal tilstedeværelse, lange åpningstider og korte ventetider, er Ticket svært tilgjengelig. Vi skal finnes der kundene vil ha tak i oss, og når kundene vil ha tak i oss.
Enkelhet
Gjennom en eneste kontakt får kunden oversikt over markedets utvalg og kan lett sammenligne leverandørenes produkter. Dermed blir det enklere å finne riktig reise og ta en beslutning. Å få personlig hjelp til å finne riktig reise i markedets store utvalg oppleves derfor som tidseffektivt og som en kvalitetsgaranti. Vi gjøre det enkelt for kunden å ta en beslutning og finne riktig reise.
Kompetanse
Gjennom kunnskap og engasjement gjør vi riktig behovsanalyse og tilbyr riktig reise til hver kunde. For å sikkerstille de ansattes kompetanse, gjennomfører Ticket kontinuerlig opplæringer i reisemålskunnskap, produktkunnskap, bestillings- og informasjonssystemer, samt salgsteknikk.
Attraktivt utvalg
Gjennom bredde og dybde i vårt utvalg, kan Ticket tilby feriereiser til hver enkelt kunde. Et utvalg som er tilgjengelig i samtlige salgskanaler og koblet til personlig rådgivning og service. Ticket garanterer for kvaliteten av de produktene vi tilbyr, hvilket gir kundene trygghet.
