Dette irriterer flest seg over på hotell

hotell

De fleste som reiser på ferie har en eller annen gang blitt utsatt for irriterende ting på hotellet. Hva man opplever som irriterende vil variere. Det vanligste er å irritere seg over dårlig rengjorte rom, etterfulgt av dårlig mat. Dette viser Tickets siste Kantar/Sifo undersøkelse.

Dårlig rengjorte rom irriterer oss mest

Ofte har man brukt mye tid og energi på å finne den perfekte feriereisen der bostedet er utrolig viktig. Ulike irritasjonsmoment på hotellet påvirker da feriefølelsen negativt. Hele 80 prosent av nordmenn opplever ulike irritasjonsmoment på feriebostedet. Av disse er det dårlig rengjorte rom som klart topper listen (58 prosent), etterfulgt av dårlig mat (31 prosent). Flere kvinner enn menn opplever dårlig rengjorte rom som mest irriterende, 62 prosent mot 53 prosent.

Dårlig fungerende wifi

Et bra fungerende wifi på hotellet er veldig viktig for mange. Om bostedet da ikke tilbyr wifi eller det fungerer dårlig, oppleves dette da som veldig irriterende. Det er betydelig mer irriterende enn for eksempel at man holder av solstoler eller lange inn- og utsjekkingstider. Personer under 30 år er klart mest opptatt av wifi, 31 prosent opplever dårlig oppkobling som det mest irriterende. Viktigheten av wifi har riktignok gått tilbake etter at roamingavgiften i største delen av Europa ble fjernet og vi kan surfe på nettet som hjemme.

Hvilket av følgende irriterer deg mest på bostedet når du reiser på ferie utenlands?

  1. Dårlig rengjorte rom, 58 prosent
  2. Dårlig mat, 31 prosent
  3. Ikke kunne justere temperaturen på rommet, 28 prosent
  4. Ingen eller dålig fungerende wifi, 27 prosent
  5. Lytt mellom rommene, 25 prosent
  6. Gjester som holder av solsenger tidlig om morgenen, 19 prosent
  7. Ungdom som fester, 17 prosent
  8. Høylytte og skrikende barn, 17 prosent
  9. Lange inn- og utsjekkingstider, 11 prosent
  10. Dårlige gardiner foran vinduet som gjør det lyst om morgenen, 5 prosent
  11. Barn og voksne som spruter vann på de som ligger ved bassenget, 2 prosent
  12. Annet, 4 prosent

Kilde: Ticket Kantar/Sifoundersøkelse, riksrepresentativt utvalg.

ticketnoinsta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *