Reisevilkår

Kontakt oss på ticket@ticket.no eller ring Ferietelefonen på 815 59 930 ved eventuelle spørsmål.  

Generelt
Ticket er en formidler av produkter fra flyselskap og andre leverandører, slik som hotellagenter, leiebilfirmaer, med mer. De priser og antall plasser vi viser er utenfor Ticket sin kontroll og ikke noe som Ticket kan stå til ansvar for. Antall tilgjengelige plasser er begrenset og priser varierer med flyselskapers tilbud og etterspørsel.

Reisedokumenter sendes til den e-postadressen bestiller har angitt i bestillingen. Unntaket er når flyselskapet eller en regel krever papirbillett, da kan disse pr i dag skrives ut av flyselskapet. Skulle dette gjelde din bestilling gir vi deg beskjed om dette. Obs! I de tilfeller flyselskapet krever papirbilletter mot ekstra avgift, tilkommer det ekstra avgift for deg som kunde. Om det kreves papirbilletter mot ekstra avgift på din bestilling kan du velge å enten betale avgiften eller å få pengene tilbake.

I de tilfeller du som kunde ønsker å få reisedokumenter tilsendt pr post tilkommer en administrativ avgift for dette. Du velger denne muligheten på betalingssiden.
Dersom det på eller i nærheten av ditt reisemål inntreffer miljøkatastrofe, krigshandling, streik eller andre inngripende hendelser som gjør at den planlagte reisen ikke kan gjennomføre, kan ikke Ticket holdes ansvarlig for dette.

Når sluttbetalinger har kommet Ticket i hende og så snart vi administrerer din bestilling kommer vi til å sende deg e-post med informasjon om din bestilling. Vi administrerer normalt bestillinger innen 24 timer fra betalingstidspunktet. Ved bestilling under helg og helligdager har vi rett til å komme tilbake til deg førstkommende virkedag.
 
Viktig! Som kunde er det ditt ansvar å kontrollere at du besitter reisedokumenter innen denne tidsrammen.
 

  •  Du som kunde er ansvarlig for å oppgi korrekt e-post adresse og telefonnummer samt å nøye  gå gjennom den informasjonen som vi sender til deg pr e-post. Etter bestilling og frem til hjemkomst på reise bestilt på Ticket.no bør du sjekke din e-post som du har angitt i bestillingen da vi kun informerer om potensielle tidtabellsendringer via e-post.
  •  Det er veldig viktig at du angir korrekt e-postadresse da Ticket ikke står ansvarlig for konsekvenser av at det er lagt inn feilaktige opplysninger, eller om ditt personlige spamfilter sorterer bort e-post som vi sender.


NB! Vi gjør oppmerksom på at Angrerettsloven av 21.12.2000 ikke gjelder ved kjøp av reisetjenester, jfr lovens § 19 b).
Våre billetter blir automatisk belastet og utstedt, også utenfor våre åpningstider.
Mail eller telefon til Ticket hindrer ikke dette.

Den reisendes og bestillers ansvar
Den reisende er selv ansvarlig for at oppgitte opplysninger, slik som reiserute, datoer og klokkeslett, fullt navn, kontaktinformasjon og annet er korrekt. Dersom den reisende er under 18 år og reiser uten foreldre/foresatte, gjelder spesielle vilkår og reisen må derfor bestilles i en av våre butikker.
Ved bestilling på Ticket.no har den som bestiller fullt ansvar for at reisen blir korrekt, herunder kontroll av mottatte reisedokumenter (elektroniske eller fysiske billetter) samt å sørge for gyldig pass, visum m.v. Den reisende er også ansvarlig for å holde seg orientert om endrede tider og reiseforhold samt å møte opp til innsjekking til rett tid, fastsatt av flyselskapet eller hotellet.


Bestilling
Nedenfor følger våre regler for billetter som er booket via Ticket.no:

  • Den som bestiller reiser på Ticket.no må være fylt 18 år. Er du under 18 år, så ta kontakt med en av våre butikker for å bestille reisen. Det må da vises til fullmakt fra foresatte.
  •  Du har ingen økonomiske forpliktelser før du har betalt reisen, helt eller delvis. Dvs. at du kan ombestemme deg og avbestille frem til du betaler. Din billett blir automatisk avbestilt om vi ikke har mottatt betaling innen den betalingstiden som angis ved bestilling.
  • Innen du fullfører din bestilling og betaler, er du som kunde pliktet til å påse at fullstendig navn (slik det fremkommer av pass) er riktig stavet samt at flytider, datoer, destinasjon og reiserute er korrekt. Alle fornavn og etternavn må skrives i den rekkefølgen de står i passet og stavingen må være identisk. Ved å godkjenne bestillingen aksepteres dette ansvaret i sin helhet.
  •  Du kan bestille reiser for andre enn deg selv, men er selv ansvarlig for bestillinger som gjøres.

Reisende med barn
Hvis du vil bestille reise for et barn som fyller 2 år etter utreise, men før hjemreise, må du bestille i en av våre butikker og kan ikke bestille på www.ticket.no.
Noen flyselskap tilbyr babykurv for barn under 12 måneder på enkelte flyvninger. Kontakt flyselskapet eller Ticket med barnets mål hvis du ønsker babykurv.

  •  Ved bestilling av reise inkluderes det som oppgis ved bestilling og omfattes av flyselskapenes/hotellenes servicetilbud. Eventuell forhåndsbestilling av seter på fly, spesielle romtyper på hotell m.v. kan ikke garanteres på forhånd. Transport til/fra/mellom flyplasser samt andre tjenester som ikke er spesifisert ved bestillingstidspunktet omfattes ikke.

Betaling

  • Bankbetaling – Du kan betale med BankAxess. For å benytte BankAxess må man ha BankAxess-avtale med BankID-banken sin. Man må selv aktivere BankAxess i nettbanken sin.
  • Kortbetaling - Du kan betale med følgende skandinaviske kort; VISA og MasterCard på www.ticket.no. Det tilkommer et gebyr når du betaler med et av disse kortene.
  • Betaling i butikk – Ønsker du å betale din onlinebestilling i en av våre butikker, er det mulig mot en administrativ avgift. Ved betaling i butikk med Ticketkort eller Ticket sitt reisegavekort tilkommer ingen administrativ avgift.
  • Betaling med flere kort – Ønsker du å betale med flere kort ber vi deg kontakte oss innen betalingsfristen er utgått, så hjelper vi deg gjerne.
  • Du må være over 18 år for å betale på www.ticket.no.
  •  Om du oppgir feilaktige opplysninger kan vi kreve de merkostnadene som oppstår av deg som kunde som følge av dette..
  • Ticket vil aldri selge videre dine personopplysninger, kortnummer, eller lignende opplysninger. Disse anvendes kun for å se til at din betaling skal kunne gjennomføres.
  • Ticket anvender såkalt SSL-kryptering. Dette beskytter all betalingsdata inkludert kortnummer mot at uvedkommende skal kunne lese disse.
  • For øvrig gjelder norske lover og regler.

Tilbakebetaling

  • En eventuell tilbakebetaling vil alltid skje tilbake til samme kort som reisen ble betalt med.

Priser og kostnader

  • Prisene inkluderer skatter og avgifter som er kjent ved bestilling. Enkelte land har i tillegg til de skatter som finnes i din billettpris, flyplassavgifter og/eller turistskatter. Disse skattene skal betales på avreise- eller ankomstflyplass. Landene kan med kort varsel endre reglene for disse skattene, både mellom bestillingstidspunkt og avreise samt mellom avreise og hjemreise. Dette er ikke Ticket ansvarlig for å informere om.
  • Flere leverandører av fly og/eller hotell har ulike forkjøpskrav for ulike priser. Om du bestiller en reise på et tidspunk når Ticket ikke har mulighet til å skrive ut din billett, forbeholder Ticket seg retten til å komme tilbake til deg med prisforhøyelse eller tilbud om tilbakebetaling. Dette informeres du om innen 24 timer eller førstkommende virkedag etter bestillingstilfellet.
  • Endringer av ulike årsak kan føre til at pris endres eller at bestillingen ikke kan gjennomføres. Innen 24 timer (eller førstkommende virkedag) har Ticket mulighet til å komme tilbake til kunden dersom noe har gått galt med bookingen som kan påvirke pris eller annet. Ticket har rett til å kreve eventuell ny pris som måtte oppstå.
  • Ved eventuelt flyplassbytte kan det oppstå transportkostnader samt overnatting som ikke inngår i reisens pris.
  •  Noen flyselskap tar ekstra betalt for bagasje, innsjekking, etc. Dette betaler du selv direkte til flyselskapet. Se www.checkmytrip.com for hvor mye innsjekket bagasje som er inkludert i din billett.
  • Ticket reserverer seg mot eventuelle pris- og billettendringer fra flyselskap og/eller andre leverandører som hotellagenter og leiebilfirmaer.
  • Ticket reserverer seg mot tekniske feil da slike endringer står utenfor Tickets kontroll.
  • Barnepriser tilbys av enkelte flyselskap, men ikke alle. Eventuelle barnerabatter gjelder for barn mellom 2 og 12 år (ennå ikke fylt 12 år). Barn som ikke har fylt 2 år før reisen er avsluttet, regnes som spedbarn (infant). I våre barnepriser er eventuelle rabatter allerede fratrukket.


Ombooking

  • Reiser som er bestilt via www.ticket.no er som regel ikke endringsbare.
  • Ønsker du å bestille en endringsbar billett ber vi deg kontakte en av våre butikker for manuell bestilling.
  • Det er som regel aldri mulig å endre navn på en billett, og heller ikke å overdra billetten til en annen person.
  • I de tilfeller der man via www.ticket.no har bestilt en reise som tillater endring medfører det, utover det gebyret og kostnad som leverandøren tar, en administrativ avgift for endring til Ticket på minimum 595 NOK pr person.

Avbestilling
Avbestiller du din reise før betaling medfører dette ingen kostnad.
Avbestiller du din reise etter betaling gjelder følgende:

  • Rimelige flybilletter kan normalt sett ikke refunderes etter at du har betalt hele eller deler av billetten. Dersom flybilletten er refunderbar, gjelder leverandørens avbestillingsgebyr samt Tickets administrative avgift på kr 595,- pr person. For refundering av skatter vil det tilkomme ett administrasjonsgebyr på kr 100 per person.
  • Du kan tegne Ticketgaranti, en avbestillingsbeskyttelse som sikrer deg refusjon hvis du ikke kan reise slik du har bestilt. Sjekk priser og gode betingelser når du bestiller reisen. Vær obs på at Ticketgaranti gjelder inntil 2 timer før utreise og kan kun bestilles for reiser som starter i Norge. Garantien må tegnes samtidig med bestilling av reisen og kan ikke bestilles eller refunderes i etterkant. Avbestillingen må meldes fra til Ticket så snart som mulig på telefon 815 59 930, eller direkte til flyselskapet når Ticket har stengt. Besitter du papirbilletter som du vil avbestille gjelder samme prosedyre, men billettene skal sendes til oss og være Ticket i hende senest en uke etter avbestilling.
  • Avbestilling/refusjon av andre reisetjenester (hotell, leiebil m.v.) har ulike betingelser. Minimum kostnad er kr 595,- pr person.. Avbestilling/refusjon av reiser (fly, hotell m.v.) etter at reisen er påbegynt er normalt ikke mulig.
  • Om du ikke benytter utreisen får billetten status ”Noshow” og hjemreisen blir som oftest automatisk avbestilt. Ingen refundering er da mulig.
  • Om du ikke befinner deg tidsnok til rett sted for når du skal reise, eller velger å ikke utnytte hele eller deler av billetten, er ingen tilbakebetaling mulig.

Pass, visum og vaksiner
Gyldig pass er eneste legitimasjon som gjelder for nordmenn i alle land. Sørg derfor for å ha gyldig pass med deg på reisen. Passet må minst være gyldig 6 måneder etter hjemreise. Visse land i verden krever også visum for å kunne reise inn i landet, og det må ofte søkes om visum i god tid i forveien. Vennligst sjekk med gjeldende lands ambassade eller konsulat om du trenger visum for din reise. Vær obs! på at visse land krever transitt-visum for mellomlanding/flybytte ved en flyplass i et land. For ikke-norske statsborgere gjelder andre regler, så vennligst undersøk med ambassaden. For reiser til/via Nord-Amerika kreves maskinlesbart pass. NB! Kravet gjelder også ved flybytte. For mer informasjon om reiser til USA, se "Viktig om reiser til/via USA". For å akseptere innreise til landet krever de fleste visumfrie land at man har tur/returreise, gyldig reiseforsikring og penger nok til å forsørge seg under oppholdet. Visse områder i verden krever spesielle vaksinasjoner i forkant og det er alltid fornuftig å kontakte lege/Folkehelseinstituttet eller vaksinasjonskontor i god tid før du reiser. Visse vaksiner må tas i omganger med flere måneders mellomrom. For helseråd forholder Ticket seg til informasjon fra Folkehelseinstituttet og den reisende kan holde seg oppdatert om helseforhold på www.fhi.no.

Reiseforsikring
Vi anbefaler på det sterkeste at alle som reiser har gyldig reiseforsikring. Ta kontakt med Ferietelefonen 815 59 930 for bestilling.

Under og etter reisen

  • Oppstår det noe galt under reisen? Da må du gjøre leverandøren oppmerksom på problemet til respektive hotell, flyselskapet eller leiebilleverandør på stedet. Om det oppstår et problem på ditt hotell, må du ringe det nummeret som står på din voucher. Om man ikke gir leverandøren en mulighet til å rette feilen eller ikke gjør oppmerksom om problemet på stedet, blir det vanskelig å få erstatning når man kommer hjem.
  • For informasjon om IATA’s flyregler Klikk her
  • For informasjon om EU’s forordninger om flypassasjerenes rettigheter i forhold til flyselskapet  Klikk her
  • I de tilfeller du ønsker å reklamere noe som har hendt under transporten, for eksempel mistet bagasje, innstilte flyvninger eller andre omstendigheter som ligger utenfor Ticket sin kontroll, skal disse reklamasjoner umiddelbart rettes direkte til det berørte transportselskapet. Ticket er ikke ansvarlig for slike reklamasjoner.
  • Om du ikke har lykkes med å løse problemet på stedet, så sender du din reklamasjon til ticket@ticket.no og vi vil enten videreformidle din reklamasjon til leverandør eller henvise til ’Customer Relations’.
  • Er du misfornøyd med vår håndtering av ditt problem kan du henvende deg til Forbrukerrådet. Vi ber deg dog alltid gi Ticket og øvrige leverandører en sjanse til å løse problemet før du henvender deg til Forbrukerrådet.

Force majeur og ansvar
Force majeur, dvs. nødstilfeller, slik som naturkatastrofer, krig, streik o.l. anses å være utenfor både Tickets og reisearrangøren/flyselskapets kontroll. Vi kan derfor ikke holdes økonomisk ansvarlig for utlegg eller konsekvenser dette måtte medføre. Ticket opptrer som formidler av reiser og påtar seg intet ansvar for kostnader og tap som følge av egeninitierte utgifter uten forhåndsgodkjennelse fra Ticket. Ticket kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tap, konsekvenstap, som kunden måtte bli påført som følge av feil, kanselleringer eller forsinkelser.
Kunden plikter å lese alle reisedokumenter fra Ticket og reisearrangøren/ flyselskapet. Kommunikasjon mellom Ticket.no og kunde vil hovedsaklig foregå via e-post, eventuelt telefon og post. Kunden plikter videre å være oppdatert om reiserute, både før og under reisen. Nødvendige reisedokumenter, slik som gyldig pass, visum, vaksinasjonsbevis og reiseforsikring er det kundens ansvar å medbringe på reisen. Kunden er selv ansvarlig for å avgjøre om en reise kan gjennomføres dersom Utenriksdepartementet (UD) fraråder reiser til et land eller område. Ticket formidler reiser dit det er mulig og forholder seg til gjeldende anbefalinger fra norske myndigheter. Den reisende kan selv holde seg oppdatert om reiseråd på UD's landsider.

Reisegarantier:
Reisegarantiordningen er en økonomisk beskyttende garanti for reisende når reisen blir innstilt, avbrutt eller kanselleres som følge av konkurs. Da kan man søke om erstattelse fra reisegarantien. Les mer om reisegaranti og Pakkereiseloven her ».

Registreringsvilkår:

Vi har bygget denne internettsiden for at du i størst mulig grad skal kunne gjennomføre hele ditt reisekjøp over internett på en trygg, sikker og enkel måte. Ticket kommer aldri til å selge videre dine personopplysninger. Vi benytter de kun for at din reise skal gå som planlagt. Vi kommer ikke til å levere ut opplysninger til noen andre enn reisens leverandører eller eventuelt andre personer i samme bestilling.

Ved registrering på Ticket.no vil du automatisk motta nyhetsbrev fra Ticket per e-post. Dersom du ikke ønsker å motta reisetips, priser og gode forslag, kan du sende en e-post til ticket@ticket.no hvor du opplyser om at du ikke ønsker brevet, eller velge "Avmeld" direkte i nyhetsbrevet når du mottar dette.

Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, herunder korrekt stavet navn, adresse, e-postadresse eller telefonnummer. I motsatt tilfelle, kan du bli krevet for kostnader som måtte oppstå som følge av feil.

Ticket tar ikke ansvar for bestillinger som på grunn av tekniske problemer ikke er kommet Ticket ihende.

Reisen skal betales innen den oppgitte frist. Viser det seg at betalingen ikke er kommet Ticket ihende innen dette tidspunkt, vil din reise bli kansellert.

Ticket kan ikke stå til ansvar for de tekster, informasjon m.m. produsert av samarbeidspartnere, f.eks leverandører eller reisemagasin.

For øvrig gjelder norske lover og regler.

Eventuelle reklamasjoner
Hvis noe uforutsett inntreffer på reisen eller du føler du har noe å utsette på en tjeneste du har bestilt gjennom Ticket.no, er det viktig å prøve å få hjelp på stedet. Blir leverandøren (flyselskap/hotell e.l.) konfrontert med eventuelle mangler, har de mulighet å rette opp mangelen. Dersom du ikke påklager mens du er på reise, blir det vanskelig å søke erstatning når du kommer hjem. Dersom problemet ikke har blitt løst på stedet sender du en skriftlig reklamasjon per e-post til ticket@ticket.no med nødvendig dokumentasjon, eller per post til Ticket Internett, Motzfeldtsgt. 1, 0187 Oslo innen rimelig tid (senest 4 uker etter hjemkomst). Vi vil så videreformidle klagen til rette instans, men vi kan ikke påvirke utfallet. Vi gjør oppmerksom på at klager vedrørende tapt/forsinket bagasje, kansellerte og forsinkede fly eller andre hendelser som oppstår under selve reisen, skal reklameres direkte til flyselskapet. Mange flyselskap krever at du registrerer reklamasjonen direkte på flyselskapets hjemmeside via Customer Relations.

Formidling av flybilletter

  • Alle angitte flytider er i lokal tid i det landet du reiser til, via og fra. Det er bestillerens ansvar å ta del i de regler for transport som hvert enkelt flyselskap opplyser om på sine nettsider.
  • Som reisende er du ansvarlig for å kontrollere dine flydetaljer for både ut- og hjemreisen gjennom å logge inn med bookingreferanse og etternavn på www.checkmytrip.com.
  • Visse flyselskap krever at du bekrefter din reise senest 72 timer før din hjemreise. Dette gjøres direkte til flyselskapet.
  • Ticket reserverer seg for alle eventuelle endringer og innstilte flyvninger.
  • Barnepriser tilbys hos de fleste flyselskap for barn som er mellom 2 og 12 år. Som spedbarn (infant) regnes barn som (før reisen er avsluttet) ikke enda er fylt 2 år. Noen flyselskap tilbyr barnerabatt også på barn opp til 15 år. For eventuelt å kunne få denne rabatten må reisen bestilles i en av våre butikker og kan ikke bestilles på www.ticket.no.
  • Reiser hvor barn/ungdom under 18 år reiser alene må bestilles i en av våre butikker og kan ikke bestilles på www.ticket.no.
  • Mange flyselskap tar ekstra avgift for bagasje, innsjekking etc. Dette betaler du selv på flyplassen, direkte til flyselskapet, eller på flyselskapet sin egen nettside.
  • Ticket står ikke til ansvar for feilaktig informasjon fra flyselskapet som gjelder eventuelle mellomlandinger, eller mistet fly (lost connection) som skyldes tidtabellendring. Vær oppmerksom på at det ikke alltid er det flyselskapet som angis i bestillingen som faktisk utfør flyvningen. Mange flyvninger utføres med noe som kalles codeshare, hvilket innebærer at man har et samarbeid med et annet flyselskap som kanskje utfører flyvningen den aktuelle dagen.
  • Består din reise av to enkeltbilletter innebærer det, hvis den ene flyvningen av en eller annen grunn ikke kan gjennomføres på grunn av endring/avbestilling vil ikke den andre flyvningen endres automatisk. Du er selv ansvarlig for å endre billetten, samt dekke eventuelle omkostninger.

Dobbelbestillinger
Hvis bestilleren, eller annen person foretar flere bestillinger på samme flight, med samme navn og samme e-post adresse kan flyselskapet kansellere samtlige bestillinger. Ticket står ikke ansvarlig for disse kanselleringer uansett om bestillingen er foretatt på annen webside enn Ticket.no eller via et annet reisebyrå.
I de tilfeller flyselskapet tillatter full eller delvis tilbakebetaling av billetten gjelder Tickets avbestillings kostander.

Unnlatelse av oppmøte på første reisestrekning
Dersom du unnlater å møte på første reisestrekning kan hele reisen videre bli avbestilt og billetten ikke lengre være gyldig. Dersom du kun ønsker å benytte deler av en reise, slik som returreisen, må du kun bestille denne strekningen.

Innsjekking
Innsjekkingstider varierer med hvilken flyplass du reiser fra, hvor du skal reise til og hvilket flyselskap du reiser med. Sørg for å sjekke når du senest må møte opp på flyplassen for å komme med flyet, som kan variere opp til ca. 4 timer før avreise. Vær obs på at innsjekkingsskranken stenger en viss tid før avreise, fastsatt av flyselskapet. Passasjerer som ikke overholder denne tiden regnes som no-show-passasjerer og mister dermed sine rettigheter til å reise på den kjøpte billetten. No-show betyr "ikke fremmøtt" og betyr at en passasjer ikke har møtt opp til den bestilte flyavgangen. Når man ikke møter tidsnok til reisen mister billetten sin verdi. Dette gjelder også grunnet eksterne forhold, slik som følger av f.eks. forsinket transportmiddel til flyplassen. For reiser til/fra USA er seneste innsjekkingstid minimum 2 timer før flyavgang, og vi anbefaler, avhengig av innsjekkingsflyplass, å sjekke inn 2-4 timer før avgang for å sikre seg å komme med flyet.

Separate billetter
I de tilfeller du har kjøpt separate flybilletter og mister forbindelse på grunn av forsinkelser og/eller kanselleringer eller tidtabellsendringer fra flyselskapene, er ikke Ticket eller de respektive flyselskapene ansvarlig. Kunden er selv ansvarlig, og må selv stå for eventuell merkostnad dette medfører.

Flytider/Tidtabellsendringer
Tider og reiserute kan endres etter bestilling, noe flyselskaper forbeholder seg retten til. Samtlige tider angis alltid i lokal tid for hvert land. Flyselskapet endrer i blant tidtabellen med kort varsel.
Om Ticket får informasjon fra flyselskapet om større tidtabellsendringen (mer enn en 45 minutter tidligere/fire timer senere) før din reise, informerer vi reisende så fort som mulig til den e-post adressen du har registrert ved bestilling. I de tilfeller vi ber om bekreftelse pr e-post, vil ikke billetter bli omskrevet av Ticket før vi har mottatt dette fra deg. Som reisende bør du derfor kontinuerlig kontrollere om du har mottatt oppdaterte reisedokumenter, eller annen e-post med informasjon fra oss. Flydetaljer for din reise skal også kontrolleres gjennom å logge inn med bookingreferanse og etternavn på www.checkmytrip.com. Dette må man også gjøre når man er på reise, før sin hjemreise.
Ticket står ikke til ansvar for flyselskapets tidtabellsendringer eller innstilte fly. En tidtabellsendring berettiger ikke til prisavdrag, erstatningsreise, erstatning, eller annen kompensasjon fra Ticket.
Om tidtabellsendringen medfører en sen ankomst til destinasjonen er du selv ansvarlig for å kontakte eventuelt hotell eller leiebilleverandør om dette.
I de tilfeller du har booket en separat reise er ikke Ticket ansvarlig for eventuell uteblitt tilkobling (missed connection).
Ticket står ikke til ansvar for e-post som av ulike årsaker ikke har nådd mottager (på grunn av for eksempel spamfilter).

Viktig om reiser til/via USA
Amerikanske myndigheter har strenge krav om pass og sikkerhet. I tillegg til elektronisk lesbart pass kreves opplysninger om hvor alle reisende skal oppholde seg første natt i USA. Ytterligere informasjon finner du på Amerikas Forente Staters Ambassade, telefon 22 44 85 50 eller deres hjemmesider www.usa.no. Møt opp i god tid, innsjekkingsskranker stenger opptil 2 timer før flyavgang, for at sikkerhetssjekk kan gjennomføres.
Nye regler for innreise i USA (f.o.m. 12.01.09) medfører at man selv må søke om innreisetillatelse i landet i god tid. Elektronisk søknadsskjema finner du på https://esta.cbp.dhs.gov/.
Kundens frivillige endringer
Endring av tid og dato - De fleste flybilletter kan ikke endres. Visse flybilletter kan endres mot leverandørens gebyr samt Tickets administrative avgift på kr 595,- pr person. Kontakt Ticket på 815 59 930 eller på ticket@ticket.no før avreise eller flyselskapet lokalt når du er på reise, dersom du ønsker å endre bestillingen din.
Endring av navn - Navnendring/korrigering kan normalt sett ikke endres etter utstedelse. Dette i henhold til flyselskapenes regler. I enkelte tilfeller er dette mulig mot et gebyr. Gebyret kan variere fra 1195 NOK til hele billettens pris.

Bagasje
Bagasjebetingelser varierer med hvilket flyselskap og destinasjon du reiser med/til. Det er den reisendes ansvar å undersøke hvor mye bagasje som kan medbringes på reisen. Generelt kan du ta med ett kolli håndbagasje på maksimalt 5 kg (inkl. håndveske) og ett kolli på inntil 20 kg innsjekket bagasje. Det finnes unntak, som f.eks Air Baltic som ikke har bagasje inkludert, så vennligst sjekk med gjeldende flyselskap.

Mange flyselskap tar i dag ekstra betalt for bagasje på sine billigste flybilletter. Om du er usikker for hva som gjelder for din reise, ber vi deg lese gjennom bagasjereglene hos ditt flyselskap her.

Vær oppmerksom på at overvekt er kostbart og kan koste fra kr 60,- pr kilo og oppover, avhengig av flyselskap og reisemål. OBS! Håndbagasje-betingelser for reise til/fra/innenfor EU, Norge, Island, Sveits og Lichtenstein er i hovedtrekk (unntak finnes): Begrenset adgang til å ha med flytende væsker i håndbagasjen. Disse må være i beholder(e)/ flasker/tuber på maks. 1 desiliter og ligge i en 1-liters gjennomsiktig og lukket plastpose. Maks. størrelse for selve håndbagasjen: 56x45x25 cm. PC må tas ut av bæreveske, jakker/ytterklær må tas av i sikkerhets-kontrollen. Hva som bl.a. regnes med flytende væske: Barberskum, kremer, gelé, spray, tannkrem, solkrem og parfyme. Innsjekket bagasje har ingen begrensning på flytende væske. Les mer på www.luftfartstilsynet.no for ytterligere informasjon. OBS! Enkelte flyselskaper tar betalt for innsjekket bagasje. Ytterligere informasjon finnes på det enkelte flyselskaps hjemmesider.

Spesielle ønsker (setereservasjon, rullestol, måltider, etc.)
Spesielle ønskemål skal rettes direkte til flyselskapet. Ticket kan også legge inn forespørsel til flyselskapet, men kan ikke garantere dette da det kun er ønskemål som avhenger av flyselskapets godkjennelse. Hvis din reise avhenger av at du får dine ønskemål bekreftet kan ikke bestillingen gjøres på www.ticket.no, men må bestilles i en av våre butikker.

Vi gjør oppmerksom på at det ikke blir utført setereservasjoner når man bestiller på www.ticket.no og man må selv utføre setereservasjoner på flyselskapets nettside etter bestilling. Noen flyselskap krever betaling for dette, og det er ikke alltid mulig å forhåndsbestille seter før innsjekk.

Ved en tidtabellsendring vil alle spesielle ønsker som gjelder for den flyvningen som eventuelt kanselleres/innstilles falle ut av bestillingen, og Ticket er ikke ansvarlig for dette etter en eventuell bekreftelse på nye fly.


Formidling av hotell

Husk at standarden på hotell varierer mellom ulike land. Et 2-stjerners hotell i for eksempel Storbritannia er ikke det samme som et 2-stjerners hotell i Norge, men ofte betydelig lavere.
Klassifiseringssystemet som hotellet har er bestemt av våre leverandører og trenger ikke være i overensstemmelse med den offisielle vurderingen. Det gjelder også plasseringen på kartet og avstanden til landemerkene. Hos noen hoteller må de reisende betale lokale skatter på stedet.
Ønskemål på hotell kan aldri garanteres, og er kun et ønskemål.
Vær oppmerksom på at enkelte hoteller står listet i forhold til nærmeste flyplass og kan befinne seg utenfor en by. Dette vil i så fall merkes med "Sted:" i oversikten slik at du kan forsikre deg om at hotellet ligger i den byen du ønsker å bo i. Vær spesielt obs! på hoteller listet under byen Barcelona, som gir mange alternativer i nærliggende badebyer. Det er kundens ansvar å velge hotell med ønsket beliggenhet.
.

Oversikt over romtyper

  • TWNB = Twinbedded Room = rom for to personer med to senger
  • DBLB = Double Room = rom for to personer med én seng. Denne sengen kan ha en bredde på alt fra ca 120 cm til 190 cm eller mer.
  • Double/double = amerikansk romtype der det finnes to senger av større størrelse.
  • TRPL = Triple Room = rom for 3 personer. Dette betyr at 3 personer kan sove i rommet, men det garanteres ikke 3 senger. I USA og på alle amerikanske kjedehotell rundt om i verden finnes aldri 3 senger i rommet!
  • QUAD = Quadruple room eller Quad Room = rom for 4 personer. Dette betyr at 4 personer kan sove i rommet, men det garanteres ikke 4 senger. I USA og på alle amerikanske kjedehotell rundt om i verden finnes aldri 4 senger i rommet!
  • SGLB = Single Room = enkeltrom
  • DBLB or TWNB, single use = man bestiller et rom for to personer men ønsker å ha rommet for kun én person. Dette er en måte å finne rom under utstillings/messe –perioder eller høysesong da hotellene ønsker å selge sine rom så dyrt som mulig.
  • Bunk Bed = smal seng, oftest køyeseng.
  • ”No facilities” – rom uten bad eller toalett på rommet.

Kundens frivillige endringer
Alle endringer på betalte hotellbestillinger medfører et gebyr på 595 NOK pr person som er Tickets administrative avgift, samt leverandørens egne eventuelle merkostnader som tilkommer.


Formidling av leiebil
• Les produktinformasjon for leiebilen

• Når du henter ut bilen må du levere et kredittkort i førerens navn der leiebilleverandører reserverer en sum i depositum.

• Leiebilen kan være på forespørsel. Om så er tilfellet kommer vi tilbake til deg snarest etter bestilling. En bil på forespørsel kan ikke alltid garanteres og da får man sin betaling tilbakebetalt.
 
• Ønskemål om tilleggsprodukter som snøkjettinger, GPS, bilbarnstoler, eller andre ønskemål, må betales på stedet og kan aldri garanteres da det kun er et ønskemål.

Formidling av pakkereiser
Ticket Pakke er en individuell pakkereise bestående av rutefly og hotell fra våre ledende leverandører. Det er et rimelig alternativ for deg som vil skreddersy en reise til tradisjonelle reisemål, uten behov for skandinavisktalende guider eller annen lokal service.
Ved bestilling av pakkereise arrangert av andre enn Ticket, gjelder respektive arrangørenes reisevilkår. Disse finner du på de respektive arrangørenes nettsider.
Ved bestilling av pakkereiser henviser vil til pakkereiseloven.
Hva skiller Ticket Pakke fra en charterreise?

  • Ticket Pakke har ikke eget personale på reisemålet. Når du lander på din destinasjon, må du selv ta deg fra flyplassen til hotellet. Taxi er ofte den enkleste og smidigste løsningen. Vi kan også tilby leiebil til gunstige priser.
  • Ticket Pakke tilbyr ikke service i form av velkomstinformasjon, lokale utflukter eller andre arrangementer som ofte tilbys hos tradisjonelle charterarrangører. Vil du ta del av dette, kjøper du det på destinasjonen av lokale utfluktsarrangører (oftest med engelsktalende guider). Våre butikker kan hjelpe deg med transfer, teaterbilletter, fotballbilletter og andre arrangementer på enkelte av våre destinasjoner.
  • Med Ticket Pakke kan du skreddersy reisen din. Du velger selv hvor mange dager pakkereisen din skal bestå av, alt fra noen dager og opp til flere uker. Du velger selv de ukedager som passer deg best. Du velger også hotell som passer dine behov. I tillegg til våre personlige favoritter, får du tilgang til hele vårt hotelltilbud, med alt fra meget enkel standard til elegante 5-stjerners hoteller.
  • Ticket Pakke sender alle reisedokumenter per e-post. 

 

Reisevilkår Ticket Pakke – skreddersydd pakkereise med rutefly

 

Ticket Pakke er en individuell pakkereise bestående av rutefly og hotell fra våre ledende leverandører. Det er et rimelig alternativ for deg som vil skreddersy en reise til tradisjonelle reisemål, uten behov for skandinavisktalende guider eller annen lokal service.
 
 
Hva skiller Ticket Pakke fra en charterreise?

  • Ticket Pakke har ikke eget personale på reisemålet. Når du lander på din destinasjon, må du selv ta deg fra flyplassen til hotellet. Taxi er ofte den enkleste og smidigste løsningen. Vi kan også tilby leiebil til gunstige priser.
  • Ticket Pakke tilbyr ikke service i form av velkomstinformasjon, lokale utflukter eller andre arrangementer som ofte tilbys hos tradisjonelle charterarrangører. Vil du ta del av dette, kjøper du det på destinasjonen av lokale utfluktsarrangører (oftest med engelsktalende guider). Våre butikker kan hjelpe deg med transfer, teaterbilletter, fotballbilletter og andre arrangementer på enkelte av våre destinasjoner.
  • Med Ticket Pakke kan du skreddersy reisen din. Du velger selv hvor mange dager pakkereisen din skal bestå av, alt fra noen dager og opp til flere uker. Du velger selv de ukedager som passer deg best. Du velger også hotell som passer dine behov. I tillegg til våre personlige favoritter, får du tilgang til hele vårt hotelltilbud, med alt fra meget enkel standard til elegante 5-stjerners hoteller.
  • Ticket Pakke sender alle reisedokumenter per e-post.  

     
  • Det er veldig viktig at du angir korrekt e-postadresse da Ticket ikke står ansvarlig for konsekvenser av at det er lagt inn feilaktige opplysninger, eller om ditt personlige spamfilter sorterer bort e-post som vi sender.
  • Du som kunde er ansvarlig for å oppgi korrekt e-post adresse og telefonnummer samt å nøye gå gjennom den informasjonen som vi sender til deg pr e-post. Etter bestilling og frem til hjemkomst på reise bestilt på Ticket.no bør du sjekke din e-post som du har angitt i bestillingen da vi kun informerer om potensielle tidtabellsendringer via e-post.


Bestilling
 

  • Du må være minst 18 år for å kunne bestille reiser på vår hjemmeside. Er du under 18 år, ber vi deg kontakte en av våre butikker for bestilling. 
  • Du plikter å påse at fullstendig navn (slik det fremkommer av pass) er riktig stavet samt at flytider, datoer og reiserute er korrekt. Ved å godkjenne bestillingen aksepteres dette ansvaret i sin helhet. Du kan bestille reiser for andre enn deg selv, men du er selv ansvarlig for bestillingen.
  • Ved bestilling av reise inkluderes det som oppgis ved bestilling og omfattes av flyselskapenes/hotellenes servicetilbud. Eventuell forhåndsbestilling av seter på fly, spesielle romtyper på hotell m.v. kan ikke garanteres på forhånd. Transport til/fra/mellom flyplasser samt andre tjenester som ikke er spesifisert ved bestillingstidspunktet omfattes ikke.
  • Reisen er først bekreftet når du har mottatt dine reisedokumenter per e-post.
  • Denne reisen krever manuell håndtering av flyreisen fra Tickets side. Blir flyreisen utsolgt innen Ticket har administrert din bestilling, vil det innbetalte beløpet refunderes til det kortet reisen ble betalt med. 
  •  


Betaling

  • Reisen må være betalt innen fristen som oppgis ved bestilling. Dersom vi ikke har registrert betalingen innen fristen, vil bestillingen automatisk bli avbestilt. Du betaler enkelt og trygt på Ticket.no med Visa, MasterCard eller American Express. 
  •  Ønsker du å betale din onlinebestilling i noen av våre butikker er dette mulig mot ett administarasjons gebyr. Ved betaling i  butikk med Ticketkort eller Tickets gavekort tillkommer ingen administrasjons gebyr. 
  • Du har ingen økonomiske forpliktelser før du har betalt reisen, helt eller delvis. Dvs. at du kan ombestemme deg og avbestille frem til du betaler. Bestillinger må normalt betales samtidig med bestilling.


Priser

  • Antall tilgjengelige plasser er begrenset og priser varierer med flyselskapenes og hotelleverandørenes tilbud og etterspørsel.
  • Prisene inkluderer skatter og avgifter som kjennes til ved bestilling. Enkelte land har, i tillegg til de skatter som finnes i din billettpris, flyplassavgifter og/eller turistskatter. Disse skattene skal betales på avreise- eller ankomstflyplass. Landene kan med kort varsel endre reglene for disse skattene, både mellom bestillingstidspunkt og avreise samt mellom avreise og hjemreise.
  • Ved eventuelt flyplassbytte kan det oppstå transportkostnader samt overnatting som ikke inngår i reisens pris.
  • Mange flyselskap tar ekstra avgift for bagasje, innsjekking etc. Dette betaler du selv på flyplassen, direkte til flyselskapet.
  • Dersom det på eller i nærheten av ditt reisemål inntreffer miljøkatastrofe, krigshandling, streik eller andre inngripende hendelser som gjør at den planlagte reisen ikke kan gjennomføre, kan ikke Ticket holdes ansvarlig for dette.
  • Ticket reserverer seg mot eventuelle pris- og billettendringer fra flyselskap og/eller andre leverandører som hotellagenter og leiebilfirmaer.
  • Ticket reserverer seg mot tekniske feil da slike endringer står utenfor Tickets kontroll.
  • Innen 24 timer (eller førstkommende virkedag) har Ticket mulighet til å komme tilbake til kunden dersom noe har gått galt med bookingen som kan påvirke pris eller annet. Ticket har rett til å kreve eventuell ny pris som måtte oppstå.
  • Barnepriser tilbys av enkelte flyselskap, men ikke alle. Eventuelle barnerabatter gjelder for barn mellom 2 og 12 år (ennå ikke fylt 12 år). Barn som ikke har fylt 2 år før reisen er avsluttet, regnes som spedbarn (infant). I våre barnepriser er eventuelle rabatter allerede fratrukket.


Force majeur og ansvar

  • Force majeur, dvs. nødstilfeller, slik som naturkatastrofer, krig, streik o.l. anses å være utenfor både Tickets og reisearrangøren/flyselskapets kontroll. Vi kan derfor ikke holdes økonomisk ansvarlig for utlegg eller konsekvenser dette måtte medføre. Ticket opptrer som formidler av reiser og påtar seg intet ansvar for kostnader og tap som følge av egeninitierte utgifter uten forhåndsgodkjennelse fra Ticket. Ticket kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tap, konsekvenstap, som kunden måtte bli påført som følge av feil, kanselleringer eller forsinkelser. Ved bestilling av pakkereiser henviser vil tilpakkereiseloven.
  • Kunden plikter å lese alle reisedokumenter fra Ticket og reisearrangøren/ flyselskapet. Kommunikasjon mellom Ticket.no og kunde vil hovedsaklig foregå via e-post, eventuelt telefon og post. Kunden plikter videre å være oppdatert om reiserute, både før og under reisen. Nødvendige reise-dokumenter, slik som gyldig pass, visum, vaksinasjonsbevis, reiseforsikring er kundens ansvar å medbringe på reisen. Kunden er selv ansvarlig for å avgjøre om en reise kan gjennomføres dersom Utenriksdepartementet (UD) fraråder reiser til et land eller område. Ticket formidler reiser dit det er mulig og forholder seg til gjeldende anbefalinger fra norske myndigheter. Den reisende kan selv holde seg oppdatert om reiseråd på UD's landsider.


Endringer
 

Fra flyselskapene:

  • Tider og reiserute kan endres etter bestilling, noe flyselskaper forbeholder seg retten til. Du vil få beskjed om større endringer (mer enn en halvtime senere/tidligere) som oppstår før du reiser fra Norge. Vi kan kontakte deg via e-post/telefon/brev, så sørg for å sjekke eventuelle beskjeder i god tid før avreise. Du kan også forhøre deg med flyselskapet om tider og/eller reiserute er endret, eller sjekke detaljene i reiseruten på www.checkmytrip.com. Når du har startet reisen, må du selv undersøke om tider endrer seg, ettersom vi ikke får tak i deg på reisen. Ring flyselskapet lokalt mellom 7 og 3 dager før videre-/hjemreise, slik at du får opplysninger du trenger. Ved å ringe flyselskapet på reisemålet gir du samtidig beskjed om at du skal reise slik du har bestilt og de vil rebekrefte setet ditt. Visse selskaper krever at du ringer og rebekrefter, og ved å gi beskjed, vil du bli prioritert ved f.eks. overbookinger, dvs. i de tilfellene hvor flere passasjerer møter opp til en flyavgang enn det fysisk er plass til om bord.
  • Om en tidendring innbærer endringer av antall reisedager, justeres prisen i motsvarende grad, alternativ kan vi tilby ett annet fly. Dette alternativet kan da innbære andre tidspunkt og eventuelle mellomlandinger. Ved en tidendring av en eller flere dager vil du også kunne få mulgiheten til å få full refundering.
  • Om en tidendring medfører sen ankomst til destinasjonen der du selv som kunde som har ansvarer for å kontakte eventuellet leiebils firma om dette. 
  • I de tilfeller du har booket en separat reise er ikke Ticket ansvarlig for eventuell uteblitt tilkobling (missed connection).
  • Ticket står ikke til ansvar for e-post som av ulike årsaker ikke har nådd mottager (på grunn av for eksempel spamfilter).


Kundens frivillige endringer:

  • Ticketpakke booket via ticket.no er ikke endringsbar. Visse hotellbestillinger kan endres mot leverandørens gebyr samt Tickets administrative avgift på kr 595,- bookingnummer.
  • Det er sjelden mulig å gjøre en navnendring på Ticketpakken. I de tilfeller flyselskapet godtar dette tilkommer det en avgift som kan tilsvare hele billettens pris. 
     


Avbestilling

  • Flybilletter kan som regel ikke refunderes etter at du har betalt hele eller deler av billetten. Dersom flybilletten er refunderbar, gjelder leverandørens avbestillingsgebyr samt Tickets administrative avgift på kr 595,- pr person. Du kan tegne Ticketgaranti - en avbestillingsbeskyttelse som sikrer deg refusjon hvis du ikke kan reise slik du har bestilt. Priser og betingelser for Ticketgaranti finner du her. Vær oppmerksom på at Ticketgaranti gjelder inntil 2 timer før avreise og kan kun bestilles for reiser som starter i Norge. Garantien må tegnes samtidig med bestilling av reisen og kan ikke bestilles eller refunderes i etterkant.
  • Avbestilling/refusjon av andre reisetjenester (hotell, leiebil m.v.) har ulike betingelser. Minimum kostnad er kr 595 per person. Avbestilling/refusjon av reiser (fly, hotell m.v.) etter at reisen er påbegynt er normalt ikke mulig.
  • Du kan ikke avbestille en betalt reise via www.ticket.no. Ved avbestilling må du besøke en av våre butikker eller ringe Ferietelefonen 815 59 930.
  • Dersom du ikke benytter deg av utreisen (”No show”) blir hjemreisen automatisk avbestilt. I slike tilfeller er tilbakebetaling ikke mulig.
  • Dersom du ikke møter opp på riktig tidspunkt eller på riktig sted, eller du ikke utnytter deg av hele eller deler av billetten, er ingen tilbakebetaling mulig.


Billetter

  • Fra 1. juni 2008 utstedes nesten alle billetter elektronisk. For elektroniske billetter vil bestillingen ligge i flyselskapets reservasjonssystem og du slipper å ta med deg en billett på reisen. Visse flyselskaper krever et kredittkort for å kunne reise på elektroniske billetter (e-tickets), men for disse billettene kontakter vi deg igjen med detaljer. Ta med utskrift av reiseruten du får tilsendt til innsjekking sammen med gyldig pass og evt. visum. 
  • Visse flyselskaper og flystrekninger kan fortsatt ikke gjennomføres med elektronisk billett, og du vil da få utstedt billett av flyselskapet på flyplassen. Dette er kun mulig dersom samme flyselskap benyttes på ut- og hjemreise, ikke i kombinasjon med flere flyselskaper. Ticket tar derfor forbehold om at reisen ikke kan gjennomføres med elektroniske billetter og visse endringer i reiserute og/eller tillegg i flypris kan tilkomme grunnet dette. Full refusjon kan i disse tilfeller gis inntil billetten er utstedt.


Den reisendes ansvar
 

  • Den reisende er selv ansvarlig for at gitte opplysninger, slik som reiserute, datoer og klokkeslett, fullt navn, kontaktinformasjon og annet er korrekt. Dersom den reisende er under 18 år og reiser uten foreldre/foresatte, gjelder spesielle vilkår. Vennligst kontakt Ferietelefonen på 815 59 930 eller e-postticket@ticket.no for bestilling av reiser for passasjerer under 18 år.
  • Ved bestilling på Ticket.no har bestiller av reisen fullt ansvar for at reisen blir korrekt, herunder kontroll av mottatte reisedokumenter (elektroniske eller fysiske billetter) samt å sørge for gyldig pass, visum m.v. Den reisende er også ansvarlig for å holde seg orientert om endrede tider og reise-forhold samt å møte opp til innsjekking til rett tid, fastsatt av flyselskapet eller hotellet.


Pass, visum og vaksiner

  • Gyldig pass er eneste legitimasjon som gjelder for nordmenn i alle land. Sørg derfor for å ha gyldig pass med deg på reisen. Passet må minst være gyldig 6 måneder etter hjemreise.
  • Visse land krever også visum for innreise. Her må det ofte søkes om visum i god tid i forveien. Vennligst sjekk med gjeldende lands ambassade eller konsulat om du trenger visum for din reise. Vær oppmerksom på at visse land krever transitt-visum for mellomlanding/flybytte. For ikke-norske statsborgere gjelder andre regler. Vennligst undersøk dette med ambassaden. De fleste visumfrie land krever at man har tur/returreise, gyldig reiseforsikring og penger nok til å forsørge seg under oppholdet, for å akseptere innreise til landet.
  • Visse områder i verden krever spesielle vaksinasjoner i forkant og det er alltid fornuftig å kontakte lege/Folkehelseinstituttet eller vaksinasjonskontor i god tid før du reiser. Visse vaksiner må tas i omganger med flere måneders mellomrom. For helseråd forholder Ticket seg til informasjon fra Folkehelseinstituttet og den reisende kan holde seg oppdatert om helseforhold på www.fhi.no.


Reiseforsikring

  • Vi anbefaler på det sterkeste at alle som reiser har gyldig reiseforsikring. Europeiske Reiseforsikring kan bestilles på Ticket.no ved bestilling av reise, eller ved å kontakte  Ferietelefonen 815 59 930.


Innsjekking

  • Innsjekkingstider varierer med hvilken flyplass du reiser fra, hvor du skal reise til og hvilket flyselskap du reiser med. Sørg for å undersøke når du senest må møte opp på flyplassen. Anbefalt oppmøte varierer, og enkelte reiser krever oppmøte helt opp til 4 timer før avreise. Vær oppmerksom på at innsjekkingsskranken stenger en viss tid før avreise, fastsatt av flyselskapet. Passasjerer som ikke overholder denne tiden regnes som no-show-passasjerer og mister dermed sine rettigheter til å reise på den kjøpte billetten. No-show betyr "ikke fremmøtt" og betyr at en passasjer ikke har møtt opp til den bestilte fly-avgangen. Når man ikke møter tidsnok til reisen mister billetten sin verdi. Dette gjelder også grunnet eksterne forhold, slik som følger av f.eks. forsinket transportmiddel til flyplassen.


Hotell og beliggenhet
 

  • Vær oppmerksom på at enkelte hoteller står listet i forhold til nærmeste flyplass og kan befinne seg utenfor en by. Dette vil i så fall merkes med "Sted:" i oversikten, slik at du kan forsikre deg om at hotellet ligger i den byen du ønsker å bo i. Vær spesielt oppmerksom på hoteller listet under byen Barcelona, som gir mange alternativer i nærliggende badebyer. Det er kundens ansvar å velge hotell med ønsket beliggenhet.


Dobbelbestillinger

  • Hvis bestilleren, eller annen person foretar flere bestillinger på samme flyreise med samme navn og samme e-post adresse, kan flyselskapet kansellere samtlige bestillinger. Ticket står ikke ansvarlig for disse kanselleringer uansett om bestillingen er foretatt på annen webside enn Ticket.no eller via et annet reisebyrå.


NB! Vi gjør oppmerksom på at Angrerettsloven av 21.12.2000 ikke gjelder ved kjøp av reisetjenester, jfr lovens § 19 b).

  • Våre billetter blir automatisk belastet og utstedt, også utenfor våre åpningstider. Ønskemål i bestillingen samt mail hindrer ikke dette.


Eventuelle reklamasjoner

  • Hvis noe uforutsett inntreffer eller du føler du har noe å utsette på en tjeneste du har bestilt gjennom Ticket.no er det viktig å prøve å få hjelp på stedet. Blir leverandøren (flyselskap/hotell e.l.) konfrontert med eventuelle mangler har de mulighet å rette opp mangelen. Dersom du ikke påklager mens du er på reise, blir det vanskelig å søke erstatning når du kommer hjem. Dersom problemet ikke har blitt løst på stedet, sender du en skriftlig reklamasjon med nødvendig dokumentasjon per e-post til ticket@ticket.no eller per post til Ticket Internett, Motzfeldtsgt. 1, 0187 Oslo innen rimelig tid (senest 4 uker etter hjemkomst). Vi vil så gjøre vårt ytterste for å hjelpe eller videreformidle klagen til rette innstans. Når det gjelder tapt/forsinket bagasje, skal dette reklameres direkte til flyselskapet på flyplassen og/eller ditt forsikringsselskap.