Vanlige spørsmål og svar

Her får du svar på vanlige spørsmål. Trenger du ytterligere hjelp, ring Ferietelefonen eller send e-post (besvares man-fre 08-16).

815 59 930

Link til reisevilkår

Klikk her for å lese våre generelle vilkår for bestilling på ticket.no for reiser med rutefly, hotell og leiebil.

Hvordan og når får jeg mine billetter?

Charter:
Billettene sendes per e-post eller post hjem til deg direkte fra arrangøren hvis ikke annet er oppgitt ved bestillingen.

Rutefly/hotell/leiebil:
Billettene utstedes elektronisk (E-ticket), slik at du kan reise billettløst. Hvor elektroniske billetter ennå ikke er mulig, vil flyselskapet utstede reisedokument på flyplassen. Det er den reisendes ansvar å sørge for å ha mottatt korrekte reisedokumenter før avreise. Er du usikker på om du har riktige reisedokumenter, kontakt Ticket Feriereiser på 815 59 950. Hotell- og leiebilvouchere mailes til din mailadresse og skal skrives ut og medbringes til hotellet/leiebilselskapet.

Av og til havner e-post i fanen Promotions/Reklame eller i søppelmailboksen selv om innholdet er viktig. Vennligst sjekk samtlige faner og mapper i mailen din. Dersom du ikke har mottatt reisedokumentene dine innen 24 timer etter betaling, bør du ringe oss på 815 59 930.

Hvor mye bagasje kan jeg ta med meg på reisen?

Mange flyselskap tar i dag ekstra betalt for bagasje på sine billigste flybilletter. Om du er usikker for hva som gjelder for din reise, ber vi deg lese gjennom bagasjereglene hos ditt flyselskap her.

Hvordan kan jeg holde meg informert om gode tilbud?

Ticket tilbyr alle reiser: charter, rutefly, lavprisfly, buss, cruise, hotell, leiligheter, leiebil og forsikring. Vi har oversikt over alle flyselskaper og kan dermed hjelpe deg med det meste! Få tilsendt Tickets nyhetsbrev hver uke og hold deg oppdatert på de beste reisetilbudene! Unike reisetilbud sendes våre medlemmer i tillegg til nyttige tips til reisen. Du kan alltid melde deg av igjen, hvis du ikke lengre ønsker å motta Tickets nyhetsbrev.

Finnes det barnerabatter for barn eldre enn 11 år?

Noen flyselskaper fraviker de generelle reglene for barnerabatter (2-11 år) og vi anbefaler deg å kontakte oss på Ferietelefonen 815 59 930 hvis du reiser med barn mellom 12-17 år.

Hvor gammel må jeg være for å kunne leie bil i USA?

Minstealderen for å bestille leiebil i USA er 21 år (visse biltyper har høyere aldersgrense). Hvis sjåføren er mellom 21 og 25 år må det kjøpes en ekstra forsikring på stedet man henter ut bilen.

 

Hva er Flere flyselskap?

Flere flyselskap betyr at en reise er satt sammen av to enkeltbilletter, som regel med to ulike flyselskap, f.eks Norwegian på utreisen og SAS på hjemreisen.
Detta innebærer at om den ene flyvningen av en eller annen grunn ikke gjennomføres som planlagt, så vil IKKE den andre flyvningen avbestilles/endres automatisk. Kunden må selv ta kontakt med Ticket for å booke om den andre billetten, og må da stå for eventuelle kostnader.
Det är viktig å notere seg hvor man flyr fra og respektivt lander, da dette kan være forskjellig for de to enkeltbillettene.
Eksempel: Hvis en reise til London har en utreise med Norwegian og en hjemreise med SAS, så lander man på London Gatwick og reiser hjem fra London Heathrow.

Hvor mange plasser kan jeg bestille?

Den generelle regelen er at du maksimum kan bestille for 9 personer samtidig. Vil du bestille for flere, regnes du og dine medreisende som en gruppe, og medfører spesielle grupperegler. Kontakt vår gruppeavdeling på 815 59 970 eller grupper@ticket.no, eller besøk en av våre butikker.

Når er bestillingen bindende?

Bestillingen er bindende når du har betalt reisen eller depositumet.

Kan jeg forandre bestillingen?

De fleste flybilletter kan normalt ikke endres. Visse flybilletter og hotellbestillinger kan endres mot leverandørens gebyr og prismellomlegg, samt Tickets administrative avgift på kr 595,- pr person. Kontakt oss på telefon 815 59 950 dersom du har spørsmål vedrørende endring.

Kan jeg avbestille reisen?

De fleste flybilletter er ikke refunderbare. Dersom flybilletten eller hotellbestillingen er refunderbar, gjelder leverandørens avbookingsgebyr samt Tickets administrative avgift på kr 595,- per person. Dersom du har bestilt Tickets avbestillingsbeskyttelse gjelder reglene for Ticketgaranti.

Hva skjer hvis jeg ikke betaler i tide?

Hvis ikke reisen blir betalt innen oppgitt frist blir den automatisk avbestilt.

Kan jeg betale med gavekort?

Elektroniske gavekort kan legges inn som betaling på Ticket.no. Gavekort i papir kan kun innløses i våre butikker. Dersom du har et reisegavekort i papir og ønsker å betale en reise bestilt på Ticket.no, gjør følgende: Legg inn ditt kredittkort som en midlertidig betaling. Send ditt gavekort til Ticket Feriereiser AS, Motzfeldtsgate 1, 0187 Oslo, Att: Internett. Merk gavekortet med ditt ordrenummer, og vi vil refundere innbetalt beløp. Er gavekortet av høyere verdi enn reisens pris vil du motta et nytt gavekort på differansen.

Kan jeg betale med Ticketkort?

Ja, betaling med Ticketkort er et av betalingsalternativene på Ticket.no.

Hvordan bestiller jeg gavekort?

Klikk her for å bestille gavekort online. Gavekortet kan du kjøpe som SMS eller E-post her på ticket.no. Du kan også velge å kjøpe et tradisjonelt gavekort i en av våre butikker.

Hvordan søker jeg om Ticketkort?

Klikk her for å søke om Ticketkort online.

Kan jeg betale med kredittkort på Ticket.no?

Ja, du kan bruke Visa og Mastercard/Eurocard på våre sider.

Kan jeg bestille i butikk og betale på Ticket.no?

Ja, i menyen på toppen av denne siden velger du "Betale reisen" og fyller inn kundenummer og ordrenummer. Klikk her for å gå rett til betalingssiden.

Dobbelbestillinger

Hvis bestilleren, eller annen person foretar flere bestillinger på samme flight, med samme navn og samme e-post adresse, kan flyselskapet kansellere samtlige bestillinger. Ticket står ikke ansvarlig for disse kanselleringer uansett om bestillingen er foretatt på annen webside enn Ticket.no eller via et annet reisebyrå.

Trenger jeg pass og/eller visum når jeg skal ut og reise?

Den reisende er selv forpliktet å ha gyldig pass, visum og/eller transittvisum. Mange land krever at passet er gyldig i minst 6 måneder etter hjemreisedatoen. Vi anbefaler alltid at du som kunde har med deg ditt pass på reise utenfor Norges grenser, ettersom dette internasjonalt er eneste gyldige legitimasjon. NB! Til USA og Nord-Amerika kreves det at du har et elektronisk lesbart pass. For spørsmål vedrørende pass, ta kontakt med ditt lokale passkontor. For spørsmål vedrørende visum, ta kontakt det respektive lands ambassade eller sjekk UD's landsider.

Visumregler forandres stadig og vi anbefaler at du sjekker med ambassaden om visum er påkrevd. Selv om du har reist til landet tidligere og ikke trengte visum, anbefaler vi likevel at du kontrollerer om betingelsene har endret seg siden sist du reiste.

Hva er reisegaranti og Pakkereiseloven?

Reisegarantiordningen er en økonomisk beskyttende garanti for reisende når reisen blir innstilt, avbrutt eller kanselleres som følge av konkurs. Ler mer om reisegaranti og Pakkereiseloven her ».

Hvor raskt blir min forespørsel behandlet?

Forespørsler blir behandlet fortløpende innenfor våre åpningstider. Våre butikkers åpningstider er mandag- fredag 08-21, lørdag 09-18, søndag 11-18.

Har du ytterligere spørsmål, kom innom nærmeste Ticketbyrå, ring Ferietelefonen 815 59 930 eller send e-post til ticket@ticket.no.